Vendosni fjalën kyçe....

Nafta s’braktiset dot lehtë edhe në Norvegji ku makinat elektrike sundojnë rrugën – Bloomberg


Në një stacion shërbimi Circle K jashtë Kongsberg, Norvegji, karikimi i makinave elektrike është më i madh se pikat e furnizimit me benzinë. Është një skenë që po përsëritet vazhdimisht në gjithë vendin nordik, duke ofruar një paraqitje të shkurtër të asaj që mund të pritet për shoferët në mbarë botën në vitet në vijim.

Kur bëhet fjalë për automjetet elektrike, Norvegjia mban një peshë shumë e rëndësishme. Ajo është larguar shumë më shpejt nga motori me djegie të brendshme sesa fqinjët e tij falë lehtësirave dhe stimujve bujarë të taksave, të cilat e bënë modelin Y të fuqizuar me bateri të Tesla Inc., të jetë konkurrues me një Toyota Motor Corp. RAV4 që përdor motor me benzinë.

Shumica e vendeve nuk mund të përballojnë të lëvizin aq shpejt sa Norvegjia e pasur – qeveria e vendit vlerëson se masa të ndryshme mbështetëse i kushtojnë asaj rreth 1.8 miliardë dollarë në vit të ardhura të humbura. Por Agjencia Ndërkombëtare e Energjisë thotë se pjesa tjetër e botës po shkon në të njëjtin drejtim, duke sjellë kulmin e kërkesës për naftë përpara fundit të dekadës.

“Në Norvegji, shitja e makinave të reja elektrike ka shkuar nga 3% në 2012, në pothuajse 80% në 2022,” tha në një intervistë Christina Bu, sekretare e përgjithshme për Shoqatën Norvegjeze të Automjeteve Elektrike.

“Unë mendoj se pjesa tjetër e botës duhet të mësojë nga kjo dhe të kuptojë se ky ndryshim do të ndodhë.”

Përvoja e Norvegjisë tregon një trajektore potenciale në rënie për kërkesën globale për karburant. Megjithatë, ajo gjithashtu thekson kufizimet e makinave elektrike kur bëhet fjalë për frenimin e konsumit të përgjithshëm të karburanteve fosile dhe arritjen e emetimeve neto zero.

Pas vitesh subvencionesh, më shumë se një e pesta e flotës së automobilave të Norvegjisë tani punon me bateri. Si rezultat, përdorimi i benzinës ka rënë me 37% që nga viti 2013, sipas të dhënave nga Eurostat.

Shumë vende të tjera kanë parë gjithashtu rënie të konsumit të këtij karburanti pasi makinat e tyre u bënë më efikase, por ato janë tejkaluar nga Norvegjia për shkak të stimujve të saj më bujarë financiarë për makinat elektrike.

Megjithatë, për llojet e tjera të transportit, nafta ka qenë më e vështirë për t’u braktisur.

Ndonëse makinat elektrike përbënin 23% të kilometrave të bëra në Norvegji në vitin 2022, nafta ende përbënte 43% të distancës së mbuluar. Kamionët më të rëndë, të cilët për arsye teknologjike nuk kanë parë një adoptim të gjerë me lëvizje elektrike, janë ende kryesisht me naftë, tha në një intervistë drejtori i Federatës Norvegjeze të Rrugëve, Oyvind Solberg Thorsen.

Sipas të dhënave nga Statistikat e Norvegjisë, konsumi i naftës në Norvegji është vetëm 10% nën kulmin e tij të vitit 2015 dhe ende nuk ka shfaqur një trend të qëndrueshëm rënës, me rimëkëmbje të kërkesës që nga viti 2020. Është një histori e ngjashme për aviacionin.

“Nëse doni të drejtoni një kamion, nëse doni të përdorni një makinë minerare, nëse doni të përfundoni gjërat në ekonominë botërore, atëherë keni nevojë për naftë,” tha Bjarne Schieldrop, analisti kryesor i mallrave në SEB AB.

Konsumi i naftës për frymë në Norvegji ka rënë me pothuajse një të katërtën që nga viti 2002, sipas llogaritjeve të Bloomberg duke përdorur të dhënat nga Rishikimi Statistikor i Energjisë Botërore të Institutit të Energjisë. Por është ende më e lartë se shumë nga fqinjët e vendit, ku kërkesa e përgjithshme ka rënë më shpejt edhe pa adoptimin kaq të gjerë të makinave elektrike.

Kërkesa për naftë e Norvegjisë është dëshmuar elastike pjesërisht sepse popullsia e saj është rritur me rreth 1% në vit që nga viti 2008, një normë më e shpejtë se fqinjët e saj, tha Schieldrop. Është gjithashtu një vend i pasur ku konsumatorët kanë para për të shpenzuar për makina dhe pushime, plus sektorë të mëdhenj të naftës, transportit dhe industrisë që përdorin produkte nafte.

“Ne jemi të rrethuar nga produkte dhe sisteme të ndryshme që do të thotë se kemi nevojë për produkte të naftës dhe aty ku nuk ka një zëvendësim të lehtë”, tha ministrja e Naftës dhe Energjisë e Norvegjisë Terje Aasland.

“Pra, ne do kemi ende nevojë për naftë për qëllime industriale, edhe nëse shkurtojmë inputet e karburanteve fosile në sektorin e transportit.”

Vetë Aasland e ilustron këtë dikotomi. Ai është një pronar i ‘kënaqur’ i një Tesla dhe një Audi e-tron, i cili në prill u tha kompanive norvegjeze që ‘të mos linin gur pa lëvizur’ në kërkimin e tyre për rezerva të reja nafte dhe gazi.

Përvoja e Norvegjisë sugjeron që makinat elektrike nuk janë një ilaç për emetimet e karbonit, por se ato ende mund të kenë një ndikim të konsiderueshëm në konsumin e karburantit fosil.

Automjetet me bateri dhe qeliza të karburantit kanë shkurtuar tashmë 1.5 milionë fuçi në ditë nga kërkesa globale për naftë, rreth 1.5% të konsumit total, sipas Electric Vehicle Outlook të BloombergNEF. Raporti sheh përdorimin e naftës për transportin rrugor në vitin 2027 në skenarin e tij zero neto.

“Ajo që është kaq dramatike për makinat elektrike është se ju mund të përdorni të gjitha format e energjisë për të prodhuar elektrone,” tha Schieldrop i SEB.

“Nafta ka kaluar nga mungesa e konkurrencës – përveç gazit – dhe të qenit mbret në transport, në përballjen e papritur të konkurrencës nga ato bërthamore, qymyri, uji, era, dielli, çfarëdo energjie që ekziston.”

Në stacionin Circle K në Kongsberg, i cili u hap në maj 2021, pikat e karikimit janë të vendosura në pjesën e përparme, me pompa benzine dhe nafte të vendosura në pjesën e pasme.

“Ky është një ndryshim dramatik për pozicionin e naftës në të gjithë sistemin energjetik,” tha Schieldrop.

VINI RE: Ky material është pronësi intelektuale e Bloomberg