Vendosni fjalën kyçe....

U rritën vrullshëm gjatë pandemisë, qindra kompani humbin 1.5 trilion dollarësh në vlerë


Pesëdhjetë korporata që fituan mjaft nga pandemia e koronavirusit kanë humbur afërsisht 1.5 trilion dollarë në vlerën e tregut që nga fundi i vitit 2020, me investitorët që po i kthejnë shpinën shumë prej aksioneve që u rritën gjatë bllokimeve të hershme.

Sipas të dhënave nga S&P Global, grupet e teknologjisë mbizotërojnë listën e 50 kompanive me një vlerë tregu prej më shumë se 10 miliardë dollarësh që bënë përqindjen më të madhe të fitimeve në vitin 2020.

Por këta fitues të hershëm të pandemisë kanë humbur kolektivisht më shumë se një të tretën e vlerës së tyre totale të tregut, e barasvlershme me 1.5 trilion dollarë, që nga fundi i vitit 2020, zbuluan llogaritjet e Financial Times bazuar në të dhënat e Bloomberg.

Kompania e videokonferencave Zoom, aksionet e së cilës u rritën deri në 765 për qind në vitin 2020 pasi bizneset kaluan në punën në largësi distancë, ka qenë një nga humbësit më të mëdhenj. Stoku i saj ka rënë rreth 80 për qind, e barasvlershme me një rënie prej më shumë se 77 miliardë dollarësh në vlerën e tregut, që nga fundi i atij viti.

Kompania e komunikimit RingCentral gjithashtu u rrit në bumin e punës nga largësia në vitin 2020, por që atëherë ka humbur rreth 90 për qind të vlerës së saj, pasi konkurron me gjigantët e teknologjisë si Alphabet dhe Microsoft.

Prodhuesi i biçikletave stërvitore Peloton ka qenë një tjetër humbës i madh, me aksionet që kanë rënë me më shumë se 97 për qind që nga fundi i vitit 2020, e barasvlershme me rreth 43 miliardë dollarë humbje të vlerës së tregut.

Peloton të enjten tha se shefi ekzekutiv Barry McCarthy do tërhiqej dhe do shkurtonte 15 për qind të fuqisë punëtore, e fundit në një seri masash për kursimin e kostos.

Humbjet vijnë pasi përshpejtimi i mprehtë i tendencave të tilla si videokonferencat dhe blerjet në internet të nxitura nga bllokimet kanë rezultuar më pak të qëndrueshme se sa pritej, pasi më shumë punëtorë po shkojnë përsëri në zyrë dhe normat e larta të interesit dhe kostot e jetesës godasin kërkesën e tregtisë elektronike.

“Disa kompani ndoshta menduan se tronditja do ishte e përhershme,” tha Steven Blitz, kryeekonomist amerikan në TS Lombard.

“Tani ata po përballen me një humbje të dhimbshme.”

Në përqindje, Tesla ishte fituesi më i madh i vitit 2020. Vlera e tregut të prodhuesit të makinave elektrike u rrit me 787 për qind në 669 miliardë dollarë deri në fund të dhjetorit, por që atëherë ka rënë në 589 miliardë dollarë.

Kompania e internetit Sea me bazë në Singapor u rendit e dyta, pasi vlera e saj e tregut u rrit nga 19 miliardë dollarë në 102 miliardë dollarë pas një rritjeje të epokës së pandemisë për të tre bizneset e saj kryesore: lojërat, tregtinë elektronike dhe pagesat dixhitale. Por kompania që atëherë ka humbur më shumë se 60 për qind të vlerës së saj në fund të vitit 2020 mes frikës për një ngadalësim të rritjes.

Grupet e tregtisë elektronike Shopify, JD.com dhe Chewy, të cilat fillimisht lulëzuan me rritjen e shpenzimeve në internet, gjithashtu kanë pësuar humbje të mëdha.

Kompanitë farmaceutike që prodhuan vaksina dhe trajtime të tjera mjekësore nxitën gjithashtu gjigantët Moderna dhe Pfizer në vitin 2020, si dhe grupe më pak të njohura kineze, duke përfshirë WuXi Biologics, Chongqing Zhifei Produkte Biologjike dhe Alibaba Health Information Technology.

Megjithatë, shumë përfitime të prodhuesve të vaksinave në epokën e pandemisë janë kthyer mbrapsht, pasi investitorët shqetësohen për kërkesën e paparashikueshme për injeksione. Pfizer tani ka fshirë plotësisht përfitimet e saj nga 2020 dhe 2021, pavarësisht se ka bashkëzhvilluar një vaksinë të përdorur gjerësisht së bashku me kompaninë gjermane të bioteknologjisë BioNTech.

Vetëm shtatë nga 50 fituesit më të mëdhenj të korporatave të vitit 2020 kanë fituar vlerën e tregut: prodhuesi kinez i makinave BYD, grupi i sigurisë kibernetike CrowdStrike, kompanitë e softuerit The Trade Desk dhe Datadog, T-Mobile, kompania kineze e teknologjisë CATL dhe tregu online i Amerikës Latine Mercado Libre.

Megjithatë, kompanitë e tjera që bënë fitime gjatë pandemisë kanë shkuar edhe më mirë, duke përfshirë gjigantët e teknologjisë Nvidia dhe Amazon, të cilët u renditën përkatësisht në vendin e 54-të dhe të 100-të, ndër performuesit më të mirë të vitit 2020. Nvidia ka shtuar më shumë se 1.9 trilion dollarë në vlerën e tregut që nga fundi i vitit 2020, falë bumit të aksioneve të lidhura me inteligjencën artificiale.

VINI RE: Ky material është pronësi intelektuale e FT

Përgatiti për Hashtag.al, Klodian Manjani