Vendosni fjalën kyçe....

Kush e heton mashtrimin e Institucioneve Financiare që liçencon Banka e Shqipërisë?


Nga Irena Beqiraj

Në 20 gushtit te vitit  2012 , Jim Puzzanghera në Los Angeles Times raportonte:

Kompania  e mbledhjes së borxhit Brachfeld filloi të ndjekë Senatorin e shtetit Lou Correa (D-Santa Ana) për një borxh të papaguar  .  Senatori u përpoq t’ju shpjegonte  se kishin kontaktuar njeriun e gabuar, por borxh- mbledhësit  nuk lëkundeshin nga instikami i tyre.

Ata  e telefononin vazhdimisht duke i kërkuar   informacione personale ” Dreq o punë- shpërtheu   Senatori –  “Si kështu,  papritmas barra e provës qenkërka  mbi mua” . I sigurt që nuk kishte të bënte me atë borxh Senatori refuzoi  t’u përgjigjej “abuzuesve me të drejtat e tij” , derisa paga e tij filloi të reduktohej.

Kompania  e mbledhjes së borxhit Brachfeld  kishte marrë një vendim në gjykatë, në mungesë të Correas, i cili nuk dinte asgjë për padinë apo seancën gjyqësore.

Më vonë ai zbuloi se borxhi i përkiste një tjetër Luis Correa nga Santa Ana, i cili  kishte një numër të ndryshëm identifikimi , adresë të ndryshme, madje edhe emër të ndryshëm – pasi   ligjërisht Senatori quhej Jose Luis Correa.

Pas kësaj eksperience të hidhur,  Senatori Correa u bë përkrahësi edhe mbeshtetësi më i flaktë  i Ligjit  I cili  perveç te tjerash kërkonte   nga mbledhësit e borxheve të dokumentonin qartësisht  se po I drejtoheshin  personin të  duhur edhe po mbidhnin shumën e duhur të borxhit, 

Po tek ne çfarë po ndodh ?

“Banka e Shqiperisë nuk  heton mashtrimin financiar” tha Guvernatori .  Edhe pse  mashtrimi është kryer nga një institucion që licencohet nga BSH edhe  është i evidentuar në vitin 2020 e zeza mbi të bardhë  në një raport   inspektimi të MCA , të përpiluar mjeshtërisht  nga  inspektorët e departamentit të Mbikqyrjes në Bankën e Shqipërisë!

Por përtej , fatit të keq që Banka e Shqipërisë është distancuar nga hetimi i mashtrimeve që kryejnë institucionet që ajo liçenson edhe pse e ka për detyrë të hartojë rregullore që parandalojnë mashtrimin,  konfliktin e interesit, që sigurojnë ndershmërinë e integritetin në drejtim  si dhe duhet të sigurohet që ato zbatohen me përpikmëri nga subjektet nën mbikqyrjen e saj , ne kemi edhe një problem madhor që na pengon ta rregullojmë situatën.

 Kompanitë që blejnë e mbledhin  borxhet nuk do të guxonin  të rëndonin  gabimisht  ndonjë deputet tonin ( si rasti i Correa) . E ndaj njerzit me mend të Kuvendit që mbikqyrin Bankën e Shqipërisë  kanë pak gjasa të provojnë në  kurrizin e tyre se sa u ka dhembur mijëra shqiptarëve abuzimi.  Megjithëse nuk dua tu vendos në dyshim ndjeshmërinë pasi mendoj  që edhe heshtja totale e tyre ndaj kesaj ngjarjeje  duhet lexuar si  nderimi i tyre i fundit  për të drejtat e njeriut në ketë vend . 

 E pra në ketë vend do të jetë e veshtirë të gjendet ndonjë ligjvenës apo ekzekutues i ligjit që di ti përgjigjet pyetjes :  se cili është institucioni shtetëtor që  mbron shqiptarët nga mashtrimi financiar i enteve që ka detyrë  të liçensojë, mbikqyrë, kontrollojë, madje dhe t’u vlerësojë nivelin e riskut  Banka e Shqipërisë?!