Vendosni fjalën kyçe....

‘Mona Lisa’/ Zbulohet një tjetër përbërje e rrallë minerale në veprën e Da Vinçit


Leonardo da Vinçi ishte një piktor, shpikës dhe anatomist, nëse do të përmendnim vetëm disa nga talentet e tij,  dhe tani ju mund të shtoni kimist dhe inovator. Rezulton se mjeshtri artist ekperimentoi me vepërn e tij “Mona Lisa” dhe ka të ngjarë të ishte krijuesi i një teknike e cila u pa në veprat e krijuara një shekull më vonë, thotë një një studim i ri.  Duke përdorur difraksionin me rreze X dhe spektroskopinë infra të kuqe, një ekip shkencëtarësh në Francë dhe Britani ka zbuluar një përbërje të rrallë minerale brenda pjesës ikonë. Sipas studimit të botuar kohët e fundit në Journal of the American Chemical Society, ky zbulim jep një kuptueshmëri të re se si u pikturua vepra e njohur nga fillimi i viteve 1500.

Së bashku me pigmentin dhe vajin e bardhë të plumbit, kompleksi njihet si plumbonacrite dhe u gjet në shtresën bazë të bojës. Një studim i publikuar në vitin 2019 e kishte identifikuar mineralin në disa vepra të shekullit të 17-të nga Rembrandt, por studiuesit nuk e kishin hasur atë në veprat e Rilindjes Italiane deri në analizën e re.

Format hidraulike kur oksidet e plumbit kombinohen me vajin dhe përzierja e këtyre dy substancave në një paletë është një teknikë që artistët e mëvonshëm si Rembrandt përdorën për të ndihmuar bojën të thahet, sipas studimit. Zbulimi i kompleksit të rrallë në “Mona Lisa” sugjeroi se Leonardo mund të kishte qenë pararendësi origjinal i kësaj qasjeje, tha Gilles Wallez, një autor i studimit të fundit dhe profesor në Universitetin Sorbonne në Paris, i cili gjithashtu ishte një bashkëautor në raportin e vitit 2019. 

 “Çdo gjë që vjen nga Leonardo është shumë interesante, sepse ai ishte një artist, sigurisht, por ai ishte edhe një kimist, një fizikant – ai kishte shumë ide, dhe ai ishte një eksperimentues … Duke u përpjekur të përmirësojë njohuritë e kohës së tij,” tha Wallez.

“Sa herë që zbulon diçka mbi proceset e tij, zbulon se ai ishte qartazi përpara kohës së tij,” tha ai.

“Mona Lisa”, ashtu si shumë piktura të tjera të shekullit të 16-të, u krijua në një panel druri që kërkonte një shtresë të trashë bazë,”tha Wallez. Studiuesit besojnë se Leonardo e kishte bërë përzierjen e tij të pluhurit të oksidit të plumbit me vaj liri për të prodhuar pallton e trashë të bojës e cila ishte e nevojshme për shtresën e parë, ndërsa pa e ditur krijoi përbërjen e rrallë.

Analizë mbi ‘Mona Lisa’ 

“Në ditët e sotme, studiuesit nuk lejohen të marrin mostra nga kryevepra, e cila ndodhet në Louvre në Paris dhe është e mbrojtur pas xhamit:, tha Wallez. 

Duke përdorur një mikrosample të vitit 2007 që ishte marrë nga një zonë e veprave të artit pak pas kornizës, megjithatë, shkencëtarët ishin në gjendje të analizonin bojën duke përdorur një makinë të teknologjisë së lartë të quajtur synchrotron. 

Përshpejtuesi i grimcave e lejoi ekipin të studionte përbërjen e spektrit në nivel molekular.  

“Këto mostra kanë një vlerë shumë të lartë kulturore,” tha Wallez. 

“Ju nuk mund të përballoni të merrni mostra të mëdha në një pikturë, kështu që një sinkronizim është mënyra më e mirë për t’i analizuar ato.”

Shtresa bazë e muralit të Leonardos “Darka e fundit” u zbulua gjithashtu se kishte të njëjtin përbërje kimike si “Mona Lisa” edhe pse murali ishte pikturuar në një mur, sipas studimit. 

Shkencëtarët kishin një fushë shumë më të gjerë mostrash nga “Darka e Fundit” për t’u parë të cilat ishin 17 gjithsej. 

“Mona Lisa” dhe “Darka e fundit” janë dy nga 20 pikturat e njohura që Leonardo bëri gjatë jetës së tij. Studiuesit shpresojnë se mund të zbulojnë më shumë për artistin dhe veprat e tij me kalimin e kohës.  

“Ne e dimë prej kohësh se Leonardo ishte një eksperimentues inveterat,” tha William Wallace, një profesor i shquar dhe kryetar i historisë së artit dhe arkitekturës në Universitetin e Uashingtonit në St. Louis. 

“Prandaj, nuk është e gjitha për t’u habitur që ne e shohim atë duke eksperimentuar në media të tjera, veçanërisht duke pasur parasysh kërkimin e tij të përkushtuar për teknikat më të mira piktoreske (shpesh jotradicionale) për të krijuar veprat e tij ‘të gjalla’ të artit,” tha Wallace, një ekspert i artit dhe arkitekturës së Rilindjes, i cili nuk ishte i përfshirë në studim.

VINI RE:Ky material është pronësi intelektuale e CNN