Vendosni fjalën kyçe....

Aksidenti hekurudhor në Larisa, BE: E kemi paralajmëruar disa herë Greqinë, paratë nuk u shpenzuan si duhet për automatizimin e rrjetit


Agjencia e Bashkimit Evropian përgjegjëse për sigurinë hekurudhore ka paralajmëruar autoritetet greke në shumë raste gjatë viteve të fundit, sipas kreut të organizatës që foli për Euronews pas aksidentit të javës së kaluar në Larisa që vrau 57 persona.

Josef Doppelbauer, Drejtori Ekzekutiv i Agjencisë Hekurudhore të BE-së tha se Greqia nuk reagoi në kohë për të siguruar sistemin e saj hekurudhor, pavarësisht paralajmërimeve të saj. Edhe raporti i tij i fundit në 2022 zbuloi një pamje të zymtë.

“Gjatë viteve të fundit, ne kemi parë gjithmonë se Greqia është renditur në mesin e ‘nxënësve të këqij’,” shpjegoi ai.

“Pra, me një performancë mjaft të ulët në aspektin e sigurisë – siguria (matet) në numrin e aksidenteve fatale në krahasim me gjatësinë e rrjetit dhe numrin e kilometrave të pasagjerëve.

“Ne kemi gjetur gjithashtu një problem me organin kombëtar të kontrollit sepse nuk kemi marrë kurrë asnjë raport kontrolli.”

Që nga viti 2014, Komisioni Evropian i ka dhënë Greqisë 700 milionë euro për të modernizuar sistemin hekurudhor dhe planifikon ta financojë atë me 130 milionë euro të tjera përmes Fondit të Rimëkëmbjes dhe Rezistencës së bllokut, pjesë e planit të rimëkëmbjes pas pandemisë.

Në të njëjtën kohë, Greqia duhej të kishte Sistemin Evropian të Kontrollit të Trenave (ETCS) që nga viti 2020 në pjesën e rrjetit ku ndodhi aksidenti, por Doppelbauer thotë se kjo nuk ka ndodhur kurrë.

“Është sigurisht problematike që paratë nuk janë shpenzuar siç është planifikuar dhe është gjithashtu problematike që vënia në punë e Sistemit Evropian të Menaxhimit të Trafikut Hekurudhor (ERTMS) është shtyrë tani për në vitin 2023”, tha shefi i hekurudhave të BE-së.

Qeveria greke ka nisur një hetim ndërsa stacionisti 59-vjeçar i Larisës u arrestua disa orë pas aksidentit dhe u akuzua për vrasje nga pakujdesia.

Doppelbauer shtoi se “gabimi njerëzor” mund të ishte shmangur shumë mirë nëse sistemi automatik do të vendosej siç ishte planifikuar fillimisht.

“Ne nuk e dimë se cili ka qenë shkaku i vërtetë rrënjësor i aksidentit, por sisteme të tilla janë atje për të reduktuar rrezikun e gabimit njerëzor dhe sisteme të tilla reduktojnë në mënyrë dramatike rrezikun e gabimit njerëzor,” tha ai.

“Pra, nëse sistemi do të ishte në vend, mundësia për gabim njerëzor do të ishte reduktuar në mënyrë drastike”.

Doppelbauer, së bashku me ekspertë të tjerë të Komisionit Evropian, do të vizitojnë Greqinë të mërkurën për t’i dhënë vendit mbështetje të mëtejshme për të modernizuar sistemin e tij hekurudhor dhe për të përmirësuar sigurinë.