Vendosni fjalën kyçe....

Shkencëtari Noam Chomsky thotë se programi ChatGPT është një formë e “Plagjiaturës së teknologjisë së lartë”


ChatGPT është një program i lançuar në muajin nëntor të vitit të kaluar, i cili po aplikohet në shumë fusha shkencore sigurisht edhe në linguistikë.

Mjafton që materialin ta futësh në këtë program dhe ai të del i perkthyer, qofte ky dhe një material akademik.

Elon Musk disa ditë më parë në twitterin e tij e ka quajtur ChatGPT, arritjen më të lartë të Propagandës, ndërsa filozofi Chomsky babai i linguistikes moderne, e ka quajtur “hight tech Plagarizem”, në një intervistë të fundit,ku gjuhëtari dhe shkencëtari i njohur dha mendimet e tij mbi ngritjen e ChatGPT dhe efektin e tij në arsim.

Ja një analizë e Chomskyt dhënë për intervistuesin Thijmen Sprakel të EduKitchen.

Ndërsa gjithnjë e më shumë edukatorë luftojnë se si të luftojnë plagjiaturën dhe përdorimin e këtyre chatbot-eve në klasë, Chomsky jep një këndvështrim të qartë. Për të, çelësi qëndron në mënyrën se si mësohen studentët dhe, aktualisht, sistemi ynë arsimor po i shtyn studentët drejt ChatGPT dhe shkurtoreve të tjera.

“Unë nuk mendoj se [ChatGPT] ka ndonjë lidhje me arsimin,” i thotë Chomsky. “Unë mendoj se po e minon atë. ChatGPT është në thelb plagjiaturë e teknologjisë së lartë.

 Sfida për edukatorët, sipas Chomsky, është të krijojnë interes për temat që ata mësojnë në mënyrë që studentët të motivohen për të mësuar, në vend që të përpiqen të shmangin kryerjen e punës.

Chomsky, i cili kaloi një pjesë të madhe të karrierës së tij duke dhënë mësim në MIT, ndjeu fort se studentët e tij nuk do t’i ishin drejtuar AI për të përfunduar kursin e tyre, sepse ata ishin investuar në material. Nëse studentët po mbështeten në ChatGPT, Chomsky thotë se kjo është “një shenjë se sistemi arsimor po dështon. Nëse studentët nuk janë të interesuar, ata do të gjejnë një rrugëdalje.”

Intelektuali amerikan ndjen fuqishëm se modeli aktual arsimor i “mësimdhënies për të testuar” ka krijuar një mjedis ku studentët janë të mërzitur. Nga ana tjetër, mërzia kthehet në shmangie dhe ChatGPT bëhet një mënyrë e lehtë për të shmangur edukimin.

Ndërsa disa argumentojnë se chatbot si ChatGPT mund të jenë një mjet i dobishëm arsimor, Chomsky ka një mendim shumë të ndryshëm. Ai mendon se këto sisteme të gjuhës natyrore “mund të jenë të vlefshme për disa gjëra, por nuk është e qartë se çfarë”.

Ndërkohë, duket se shkollat po përpiqen të kuptojnë se si të kundërshtojnë përdorimin e ChatGPT. Shumë shkolla e kanë ndaluar ChatGPT në pajisjet dhe rrjetet shkollore dhe edukatorët po rregullojnë stilet e tyre të mësimdhënies. Disa po kthehen në më shumë ese në klasë, ndërsa të tjerët po shikojnë se si mund ta përfshijnë teknologjinë në klasë.

Do të jetë interesante të shihet nëse rritja e chatbot-eve na ndihmon të na drejtojmë drejt një filozofie të re të mësimdhënies dhe larg nga metoda e “mësimdhënies për të testuar” që është bërë forca lëvizëse e arsimit modern. Është lloji i edukimit që Chomsky thotë se ishte “tallur gjatë Iluminizmit”, dhe kështu indirekt, kjo teknologji e re mund t’i detyrojë shkollat të rimendojnë se si u kërkojnë nxënësve të zbatojnë njohuritë e tyre.