Vendosni fjalën kyçe....

Shefi i BE-së për klimën: Kina duhet të ndihmojë në financimin e shpëtimit të vendeve të varfra të goditura nga katastrofat


Kina dhe vendet e tjera të mëdha në zhvillim duhet të paguajnë në një fond për të shpëtuar vendet e varfra të goditura nga katastrofa klimatike, ka thënë shefi i klimës i BE-së ndërsa liderët botërorë përgatiten të mblidhen në Dubai për një samit të rëndësishëm klimatik.

Wopke Hoekstra, komisioneri i BE-së për veprimin klimatik, tha se nuk kishte më asnjë arsye për të përjashtuar ekonomitë e mëdha në zhvillim me emetime të larta të gazeve serrë si Kina dhe petrostatet në Gjirin Persik nga detyrimi për të ofruar ndihmë për vendet më të varfra dhe më të cenueshme.

“Ne kemi nevojë për shumë më shumë para, saqë në thelb na duhen të gjithë me aftësinë për të paguar për t’u futur,” tha Hoekstra për një grup të vogël gazetarësh, duke përfshirë Observer. “Financimi i klimës, veprimi i klimës, do të marrë shumë më shumë para. Nuk po flas për 20% ose 30% më shumë – shuma në rritje – por për faktorë më shumë në vitet në vijim. Ne kemi nevojë për para të sektorit privat dhe kemi nevojë për shumë më tepër para të sektorit publik.”

Çështja e financave për vendet e varfra do të jetë në qendër të vëmendjes në Cop28, një samit dyjavor i liderëve botërorë dhe ministrave dhe zyrtarëve të nivelit të lartë nga 198 vende që fillon në Dubai të enjten, sipas The Guardian.

Kryeministri i Mbretërisë së Bashkuar, Rishi Sunak; presidentja e Komisionit të BE-së, Ursula von der Leyen; Papa dhe Sekretari i Përgjithshëm i OKB-së, António Guterres, pritet të marrin pjesë, me Mbretin Charles duke mbajtur fjalën e hapjes.

Xi Jinping dhe Joe Biden, presidentët e dy emetuesve më të mëdhenj të dioksidit të karbonit në botë, Kinës dhe SHBA-së, nuk pritet të jenë atje, por do të dërgojnë përfaqësues të nivelit të lartë.

Priten më shumë se 70,000 delegatë dhe bisedimet tashmë kanë shkaktuar polemika: vendi pritës, Emiratet e Bashkuara Arabe (EBA) është një prodhues i madh i naftës, qeveria e të cilit ka emëruar Sulltan Al Jaber, shefin e kompanisë kombëtare të naftës Adnoc të Emirateve të Bashkuara Arabe, si president të samiti.

Qeveritë pritet të krijojnë një fond të ri në Cop28 për “humbjen dhe dëmtimin”, i cili i referohet shpëtimit dhe rehabilitimit të komuniteteve të varfra dhe të cenueshme të goditura nga fatkeqësia klimatike.

Qindra miliarda paund ka të ngjarë të nevojiten nga një sërë burimesh, duke përfshirë sektorin privat dhe qeveritë, por pak vende janë bërë ende me premtime.

Për dekada, nuk pritej asnjë kontribut financiar nga Kina dhe kombet e tjera që u klasifikuan si në zhvillim kur Konventa kuadër e OKB-së për ndryshimin e klimës, traktati mëmë i marrëveshjes së Parisit, u nënshkrua në 1992.

Tani, BE-ja dhe vendet e pasura, përfshirë Britaninë e Madhe dhe SHBA-në, po kërkojnë që Kina, ekonomitë e mëdha me emetim të lartë të klasifikuara si në zhvillim si Koreja e Jugut dhe Rusia, dhe shtetet e naftës si Emiratet e Bashkuara Arabe, Arabia Saudite dhe Katari të jenë donatorë.

“Unë po i them [Kinës] dhe të tjerëve që kanë përjetuar rritje të konsiderueshme ekonomike dhe pasuri vërtet më të lartë se 30 vjet më parë, se me këtë vjen edhe përgjegjësia,” tha Hoekstra. “Thjesht sepse është e drejtë dhe për shkak se problemi është kaq i madh, kështu që ne me të vërtetë kemi nevojë për të gjithë.”

Ai tha se po u kërkonte kombeve të varfra në Afrikë dhe Amerikën Latine që gjithashtu të ushtronin presion mbi vendet e reja të pasura dhe me emetim të lartë për të paguar në fond.

“Unë jam më optimist për humbjet dhe dëmet sesa disa javë më parë,” tha ai.

Observer kupton se Emiratet e Bashkuara Arabe po shqyrton një kontribut. Megjithatë, shumica e vendeve donatore po këmbëngulin që çdo kontribut duhet të jetë vullnetar, jo i bazuar në pasurinë e tyre ose emetimet e tyre të gazeve serrë.

Burime të tjera financimi për fondin e humbjeve dhe dëmeve përfshijnë taksat e mundshme për fluturuesit e shpeshtë dhe për transportin ndërkombëtar, si dhe taksat e papritura mbi pasuritë e bëra nga kompanitë e karburanteve fosile.