
Eksportet e naftës ruse në Indi pritet të rriten në shtator, thanë tregtarët, ndërsa Nju Delhi përpiqet të sfidojë tarifat ndëshkuese të SHBA-së të hartuara për të detyruar vendin të ndalojë tregtinë dhe të shtyjë Moskën drejt një marrëveshjeje paqeje me Ukrainën.
India është bërë blerësi më i madh i furnizimeve ruse me naftë që u zhvendosën nga sanksionet perëndimore pasi Moska pushtoi Ukrainën në vitin 2022. Kjo u ka lejuar rafinerive indiane të përfitojnë nga nafta bruto më e lirë.
Por blerjet kanë marrë dënimin nga qeveria e presidentit të SHBA-së, Donald Trump, e cila i rriti tarifat e SHBA-së mbi importet indiane në 50% të mërkurën.
Nju Delhi thotë se po mbështetet te bisedimet për të zgjidhur tarifat shtesë të Trump, por kryeministri Narendra Modi është nisur gjithashtu në një turne për të zhvilluar lidhje diplomatike diku tjetër, duke përfshirë takimin me presidentin rus Vladimir Putin.
Zyrtarët amerikanë e kanë akuzuar Indinë se po përfiton nga nafta ruse me çmime të ulëta, ndërsa zyrtarët indianë e kanë akuzuar Perëndimin për standarde të dyfishta sepse Bashkimi Evropian dhe SHBA-ja ende blejnë mallra ruse me vlerë miliarda dollarë.
Ministria indiane e naftës nuk iu përgjigj një kërkese për koment të enjten.
Pa Indinë, Rusia do e kishte vështirësi të mbante eksportet në nivelet ekzistuese, dhe kjo do shkurtonte të ardhurat nga eksporti i naftës që financojnë buxhetin e Kremlinit dhe luftën e vijueshme të Rusisë në Ukrainë.
Tre burime tregtare të përfshira në shitjet e naftës në Indi thanë se rafineritë indiane do rrisnin blerjet e naftës ruse në shtator me 10-20% nga nivelet e gushtit, ose me 150,000-300,000 fuçi në ditë.
Burimet, të cilat cituan të dhëna paraprake të blerjeve, nuk mund të emëroheshin sepse nuk ishin të autorizuara të flisnin publikisht për këtë çështje.
Dy blerësit më të mëdhenj të naftës ruse për Indinë, Reliance dhe Nayara Energy, e cila është kryesisht në pronësi ruse, nuk iu përgjigjën menjëherë një kërkese për koment, shkruan Reuters.
Rusia ka më shumë naftë për të eksportuar muajin e ardhshëm sepse ndërprerjet e planifikuara dhe të paplanifikuara të rafinerive kanë ulur kapacitetin e saj për të përpunuar naftë bruto në karburante. Ukraina ka sulmuar 10 rafineri ruse në ditët e fundit, duke nxjerrë jashtë funksionit deri në 17% të kapacitetit të rafinimit të vendit.
Në 20 ditët e para të gushtit, India importoi 1.5 milion fuçi në ditë naftë bruto ruse, e pandryshuar nga korriku, por pak nën mesataren prej 1.6 milion fuçi në ditë në janar-qershor, sipas të dhënave nga analistët e Vortexa.
Vëllimet janë të barabarta me rreth 1.5% të furnizimit global, duke e bërë Indinë blerësin më të madh të naftës bruto ruse të transportuar nga deti, e cila mbulon rreth 40% të nevojave të Indisë për naftë. Kina dhe Turqia janë gjithashtu blerës të mëdhenj të naftës ruse.
India a është e gatshme të vazhdojë të blejë?
Blerja në rritje e naftës ruse nga India gjatë viteve të fundit ka qenë në dëm të furnizimeve më të shtrenjta nga Organizata e Vendeve Eksportuese të Naftës. Pjesa e OPEC-ut u rrit në vitin 2024 pas një rënieje tetëvjeçare.
Eksportuesit rusë shitën naftë bruto të kategorisë Ural në shtator me zbritje prej 2-3 dollarë për fuçi në krahasim me Brent-in e datës referuese, thanë të tre tregtarët.
Nivelet janë më të lira se zbritjet prej 1.50 dollarë për fuçi në gusht, të cilat ishin më të ngushtat që nga viti 2022, thanë tregtarët.
“Nëse India nuk lëshon një direktivë të qartë politike ose ekonomia tregtare nuk ndryshon ndjeshëm, nafta bruto ruse ka të ngjarë të mbetet një pjesë thelbësore e përzierjes së saj të furnizimit,” tha Sumit Ritolia nga Kpler.
Në një shënim, ndërmjetësimi CLSA parashikoi gjithashtu vetëm “një mundësi të kufizuar që India të ndalojë importet ruse” nëse nuk vendoset një ndalim global.
Gjithashtu tha se nëse importet indiane të naftës bruto ruse do ndaleshin, ndikimi i saj mund të ishte ulja e furnizimeve globale me rreth një milion fuçi në ditë dhe të çonte në një rritje afatshkurtër të çmimeve globale në gati 100 dollarë për fuçi.
Tregtarët thanë se ndikimi i plotë i sanksioneve dhe tarifave mund të jetë i dukshëm vetëm në ngarkesat që mbërrijnë në Indi në tetor, të cilat do fillojnë të tregtohen në ditët në vijim.
Përveç tarifave të SHBA-së, Bashkimi Evropian ka shtrënguar gjithashtu kufirin e çmimeve të projektuar për të kufizuar të ardhurat e Rusisë nga nafta, gjë që do të ndërlikojë shitjet më vonë këtë vit.
BE-ja e ka vendosur kufirin në 47.60 dollarë për fuçi nga 2 shtatori – 15% nën çmimin e tregut të naftës bruto ruse – duke kufizuar aksesin në shërbimet perëndimore për ngarkesat e shitura mbi kufirin.