
Investimet kineze në Evropë u rritën për herë të parë në shtatë vjet në vitin 2024, të nxitura nga një rritje në projektet e automjeteve elektrike dhe baterive në Hungari, edhe pse grupet kineze iu shmangën gjithnjë e më shumë Mbretërisë së Bashkuar, Gjermanisë dhe Francës.
Totali i investimeve të huaja direkte kineze në BE dhe Britani u rritën 47 për qind në 10 miliardë euro vitin e kaluar, sipas të dhënave nga Instituti Mercator për Studimet e Kinës me qendër në Berlin dhe konsulenca Rhodium Group.
Ndërsa rikthimi shënoi një thyerje në trendin rënës, totali i IHD-ve ishte vetëm një e pesta e kulmit të vitit 2016 dhe u përqendrua shumë në një grup të vogël firmash, duke përfshirë prodhuesit e baterive CATL dhe Envision, grupin teknologjik Tencent dhe prodhuesin e makinave Geely.
“BE mbetet tërheqëse për investimet kineze,” tha Max Zenglein, kryeekonomist në Merics. Por ai paralajmëroi se Pekini mund të përdorë gjithnjë e më shumë investimet e korporatave si “një mjet për ndikim strategjik”.
Duke u përballur me shqyrtimin politik në rritje dhe tensionet tregtare, kompanitë kineze kanë kaluar nga bashkimet dhe blerjet në investimet e gjelbërta. Fabrika e baterive e CATL prej 7,5 miliardë eurosh në Debrecen dhe fabrika e planifikuar e BYD me 5 miliardë euro të automjeteve elektrike në Szeged, të dyja në Hungari, janë emblematike e ndryshimit.
Hungaria përbënte 31 për qind të të gjitha investimeve kineze në Evropë në vitin 2024, duke ruajtur pozicionin e saj si destinacioni kryesor për të dytin vit radhazi. Në të kundërt, pjesa e kombinuar e Mbretërisë së Bashkuar, Gjermanisë dhe Francës ra në vetëm 20 për qind, nga një mesatare prej 52 për qind gjatë pesë viteve të mëparshme, shkruan FT.
Kryeministri Viktor Orbán, i parë gjerësisht si mbështetësi më i ngushtë i Pekinit brenda BE-së, e sheh kapitalin kinez si një shtyllë jetike për ekonominë mes rritjes së dobët të brendshme.
Prodhuesit e makinave të Kinës janë nën presion për t’u zgjeruar jashtë vendit, ndërsa përballen me mbikapacitetin dhe kërkesën e dobët në vend. Vendimi i BE-së tetorin e kaluar për të vendosur tarifa deri në 45 për qind mbi importet e makinave kineze ka nxitur më tej prodhimin vendas brenda bllokut.
Megjithatë, studimi vuri në dukje një rënie të mprehtë në njoftimet për investime të reja nga prodhuesit kinezë të automjeteve elektrike, të cilat ranë 79 për qind vitin e kaluar krahasuar me nivelet 2022-2023. Prodhuesi i baterive Svolt braktisi planet për dy fabrika në Gjermani me vlerë 4.2 miliardë euro, ndërsa një hetim paraprak i subvencioneve të huaja të Komisionit Evropian në uzinën e Hungarisë të BYD mund të zvogëlojë më tej vrullin, tha ai.
Investimet kineze në sektorë strategjikë si energjia e rinovueshme kanë tërhequr gjithashtu një kontroll të shtuar në të gjithë Evropën. Megjithatë, autorët e studimit panë hapësirë për një lehtësim afatshkurtër të tensioneve, pasi disa vende anëtare të BE-së u përpoqën të shmangnin konfliktet e njëkohshme tregtare si me Pekinin ashtu edhe me Uashingtonin, ndërsa Kina rinovoi një ofensivë magjepsëse që synonte Brukselin.