
Kërkesa e udhëheqësit të Partisë Komuniste To Lam ishte pjesë e një thirrjeje më të gjerë për një sektor privat më të fortë në Rezolutën 68, një plan zhvillimi i partisë i lëshuar në maj që disa analistë e etiketuan ‘Doi Moi 2.0’ pas reformave të viteve 1980 që hapën ekonominë e vendit të Azisë Juglindore.
Gjashtë muaj më vonë, pikëpamjet mbi ndikimin e mundshëm të Rezolutës 68 variojnë nga optimiste në shqetësuese, por thelbi i iniciativës është bërë më i qartë: Sipas një duzine këshilltarësh biznesi dhe ekonomistësh, ajo ka më pak të bëjë me liberalizimin dhe më shumë me nxitjen e kampionëve kombëtarë.
Hekurudha me shpejtësi të lartë, projekti më i shtrenjtë i infrastrukturës në Vietnam, është shfaqur si një rast prove dhe një burim shqetësimesh për stabilitetin financiar, të paraqitura në raste të rralla të kritikave të qarta nga banka qendrore dhe ministria e financave në dokumentet e para nga Reuters.
Plani i hekurudhës ngre alarmin
Vingroup, biznesi kryesor i së cilës është prona, në tetor krijoi një degë për të prodhuar çelik për punime civile, pasi ofroi për hekurudhën. Sipas propozimit të saj, shteti do të mbulonte kompensimin e tokës dhe do të financonte 80% të projektit nëpërmjet kredive pa interes me afat maturimi prej dekadash.
Banka qendrore e Vietnamit paralajmëroi për levën e lartë të Vingroup dhe mungesën e përvojës hekurudhore, duke thënë se projekti kishte nevojë për garanci të veçanta shtetërore “për të siguruar sigurinë e operacioneve bankare”, shkroi ajo në një opinion të datës 19 maj që u shqyrtua nga Reuters.
Ministria e Financave tha se norma e interesit 0% e propozuar përbënte një subvencion shtetëror që mund të ndikonte në vlerësimet e kreditit të Vietnamit. Gjithashtu, ajo e shënoi planin 30-vjeçar të ripagimit – me borxhin që shërbehet vetëm në maturim – si “shumë të rrezikshëm”, sipas një dokumenti qeveritar.
Tre persona të informuar mbi çështjen thanë se zyrtarët shtetërorë e inkurajuan Vingroup të bënte ofertë dhe diskutuan projekte të mundshme të pasurive të paluajtshme përgjatë hekurudhës. Njëri tha mbështetje për prodhuesin e automjeteve elektrike me humbje të Vingroup , VinFast (VFS.O)., u diskutua gjithashtu.
Ata nuk pranuan të emëroheshin sepse bisedat ishin konfidenciale.
Shtëpi të kthyera në rrënoja, makina të grumbulluara njëra mbi tjetrën… dhe rrugë të përmbytura nga ujërat e përmbytjeve…
Dy muaj pas ofertës, qeveria njoftoi ndalimin e motoçikletave me karburant fosil në qendër të Hanoit nga mesi i vitit 2026, duke përmendur shqetësimet për ndotjen, të cilat çuan në një rënie të shitjeve të Honda-s dhe rritje të kërkesës për modelet elektrike të VinFast.
I pyetur nga Reuters, Vingroup tha se niveli i borxhit të saj ishte “i sigurt sipas standardeve ndërkombëtare”, nuk kishte diskutuar me autoritetet ndonjë trajtim të privilegjuar dhe ishte i vetëdijshëm për përgjegjësinë e tij në projektet strategjike.
“Mbështetja e tepërt te grupet e zgjedhura të biznesit për të nxitur rritjen dhe kanalizimi i kredisë përmes tyre mund të përkeqësojë rreziqet e përqendrimit në portofolet e kredive të bankave”, tha Willie Tanoto i agjencisë së vlerësimit Fitch për Reuters, duke vënë në dukje se reformat e planifikuara mund të përmirësojnë megjithatë ndarjen e kapitalit nëse mbikëqyren siç duhet.
Menjëherë pas ofertës së Vingroup, montuesi lokal i makinave Thaco bëri një propozim të ngjashëm për hekurudhën.