Vendosni fjalën kyçe....

Si “Flota e Errët” e cisternave ndihmoi kartelin meksikan të ngrinte perandorinë e kontrabandës së karburantit


Nga Stefanie Eschenbacher, Shariq Khan dhe Stephen Eisenhammer

Pasditen e 8 marsit, një cisternë nafte e quajtur “Torm Agnes” hyri në Portin e Ensenada në bregdetin Paqësor të Meksikës duke transportuar pothuajse 120,000 fuçi naftë.

Një anije e tillë ishte një pamje e rrallë në atë port, i cili kryesisht pret linja lundrimi, jahte luksoze dhe anije konteinerësh. Ensenadas i mungon infrastruktura e nevojshme për të shkarkuar ngarkesa hidrokarburesh të ndezshme në mënyrë të sigurt, gjë që e bëri atë që ndodhi më vonë atë ditë edhe më të çuditshme.

Valë kamionësh për transport karburanti rrotulloheshin drejt bankinës për të transportuar pjesën më të madhe të ngarkesës së “Torm Agnes”. Punëtorët nxitonin duke mbushur rezervuarët e thellë të automjeteve, deri në gjashtë njëherësh, duke përdorur zorrët që dilnin nga një tub më i madh i ngjitur në anije. Operacioni, ndonëse i rrezikshëm, funksionoi më së miri, sipas një dëshmitari okular dhe një fotoje e videoje nga vendi i ngjarjes e ndarë me Reuters.

“Ata kishin një ekip, ishin shumë të përpiktë në atë që duhej të bënin dhe ishin shumë të shpejtë,” tha personi.

“Ata punonin si të çmendur, si gjatë gjithë natës.”

Manovra e guximshme ishte vepër e kontrabandistëve të lidhur me kartelin, sipas tre burimeve meksikane të sigurisë dhe tre personave të njohur me operacionin, pjesë e një vale kontrabandistësh që po e përmbysin tregun meksikan të karburantit me një fluks karburanti me çmim të ulët të siguruar kryesisht nga Shtetet e Bashkuara, i cili maskohet në deklaratat doganore si diçka tjetër.

Kriminelët meksikanë nuk vepruan vetëm. Një kompani me qendër në Houston, e quajtur Ikon Midstream, luajti një rol kyç në operacionin multimilionë dollarësh të Ensenadas, ka zbuluar Reuters. Ajo bleu naftën në Kanada, pretendoi në dokumente se ishin lubrifikantë dhe e dha me qira cisternën për ta dërguar atë te një klient, të cilin autoritetet meksikane dyshojnë se është një fasadë për një nga kartelet më të mëdha dhe më të dhunshme të vendit.

Ikon Midstream dhe drejtori i saj ekzekutiv, Rhett Kenagy, nuk iu përgjigjën kërkesave të shumta për koment. Avokati Joseph O. Slovacek, i cili përfaqëson kompaninë, i tha Reuters në një email të 18 tetorit të ndalonte kontaktimin me klientët e tij.

“Askush nuk do të flasë me reporterin tuaj!” tha Slovacek.

Porti i Ensenadas nuk iu përgjigj një kërkese për koment. Torm me qendër në Danimarkë, e cila menaxhon një nga flotat më të mëdha të cisternave në botë, duke përfshirë Torm Agnes, tha se ndaloi të bënte biznes me Ikon Midstream vetëm javë pas incidentit në Ensenada.

Narkotikët mbeten burimi kryesor i të ardhurave për kartelet e Meksikës. Por karburanti i paligjshëm dhe nafta e papërpunuar e vjedhur janë bërë burimi më i madh i të ardhurave që nuk vijnë nga droga për këta kriminelë, thotë Departamenti i Thesarit i SHBA-së.

Narcos kanë ndërtuar këtë aktivitet anësor fitimprurës duke u ngulitur në mënyrë efektive brenda sektorit të gjerë të energjisë të Amerikës së Veriut dhe duke zotëruar logjistikën e lëvizjes së produkteve të naftës me kamion, hekurudhë dhe së fundmi me cisternë. Disa zyrtarë të SHBA-së kanë filluar t’i quajnë cisternat që transportojnë karburant të paligjshëm një “flotë të errët”, një term i lidhur më shpesh me transportin e paligjshëm të naftës së papërpunuar ruse ose iraniane, projektuar për të shmangur sanksionet.

Kontrabanda e karburantit është rritur aq shpejt sa importet e kontrabanduara tani përbëjnë deri në një të tretën e tregut të naftës dhe benzinës së Meksikës, duke rrëmbyer fitimet nga disa nga emrat më të mëdhenj në industrinë e naftës, thanë pesë burime aktuale dhe ish-qeveritare meksikane për Reuters. Karburanti i paligjshëm që hyn në vend tani vlerësohet në më shumë se 20 miliardë dollarë në vit, sipas një prej personave që ndihmoi thesarin e Meksikës të llogariste madhësinë e tregtisë së paligjshme.

Agjencitë e zbatimit të ligjit në të dy anët e kufirit janë alarmuar. Qeveria e SHBA-së po ofron shpërblime deri në 10 milionë dollarë për informacion mbi krimet e karburantit të kartelit. Në Meksikë, kontrabanda me cisternë ka shkaktuar një skandal korrupsioni që tani po trondit marinën e vendit, e cila drejton portet dhe ka qenë prej kohësh e konsideruar si një nga institucionet më të besuara në vend. Në një konferencë shtypi të 7 shtatorit, kreu i Marinës së Meksikës, Raymundo Morales, tha se institucioni kishte nisur një hetim të brendshëm dhe “nuk do e tolerojë korrupsionin në asnjë rrethanë.”

Një anëtar i Marinës Meksikane patrullon pranë Portit të Tampico në fund të Majit. Kontrabanda e karburantit me cisternë është rritur në Meksikë

Për të zbuluar funksionimin e brendshëm të kontrabandës së karburantit në Meksikë, Reuters foli me më shumë se 50 njerëz të njohur me këtë veprimtari. Këta përfshijnë pesë persona që kanë pasur të bëjnë me ngarkesa të paligjshme, zyrtarë të zbatimit të ligjit meksikan dhe amerikan, drejtues aktualë dhe ish-ekzekutivë të industrisë së naftës në të dy vendet, si dhe tregtarë të energjisë dhe specialistë. Shumë nga këta njerëz folën në kushte anonimiteti nga frika për sigurinë e tyre.

Reuters është i pari që boton një përshkrim të plotë të udhëtimit të Torm Agnes, nga ngarkimi në Kanada deri te shkarkimi në Ensenada dhe në një port tjetër meksikan nga i cili ajo u tërhoq me nxitim. Përshkrimi bazohet në informacion nga shtatë persona, të cilët ishin të përfshirë në logjistikën e lëvizjes së ngarkesës ose po hetojnë pasojat e udhëtimit, si dhe të dhëna për gjurmimin e cisternave dhe imazhe satelitore, dokumente të brendshme të transportit detar, të dhëna doganore dhe regjistra portuale.

Nëpërmjet këtyre dokumenteve dhe burimeve, Reuters bashkoi me detaje të paraportuara më parë se si funksionon skema e dyshuar dhe si shfrytëzon boshllëqet në sektorin e gjerë dhe kompleks të energjisë të SHBA-së, duke prekur një sërë entitetesh duke përfshirë gjigantë të naftës, kompani transporti detar dhe agjenci qeveritare.

Duke ndihmuar kartelet janë aktorë amerikanë që ndihmojnë në sigurimin dhe transportin e produkteve, disa pa e ditur, të tjerët duke marrë pjesë aktive, thonë autoritetet. Senatori i Shtetit të Teksasit, Juan Hinojosa, tha se shteti i tij prodhues i naftës është bërë një vatër për operatorët e dyshimtë.

“Kartelet kanë infiltruar shumë biznese legjitime përgjatë kufirit dhe më në veri,” tha Hinojosa, një Demokrat i cili sponsorizoi legjislacionin në mars që synon të godasë depot e paautorizuara të karburantit motorik pranë kufirit, të ashpërsojë rregulloret për transportuesit e karburantit dhe të rrisë ndëshkimin për shkelësit e ligjit. Projektligji është ngecur në senatin e Teksasit, por mund të ringjallet në të ardhmen.

Skema e kontrabandës së karburantit kryesisht sillet rreth një mashtrimi fitimprurës tatimor. Meksika vendos një taksë të njohur si IEPS mbi një shumëllojshmëri mallrash, duke përfshirë naftën dhe benzinën e importuar. Meksika është një prodhues i madh i naftës së papërpunuar, por importon këto karburante sepse rafineritë e saj të vjetra nuk mund të plotësojnë kërkesën lokale. Kriminelët shmangin taksën, e cila tarifohet për litër dhe shpesh kushton mbi 50% të vlerës së ngarkesës, duke e deklaruar karburantin e huaj si një lloj tjetër produkti nafte që është i përjashtuar nga detyrimi.

“Kartelet kanë infiltruar shumë biznese legjitime përgjatë kufirit dhe më në veri.” – tha Senatori i Teksasit, Juan Hinojosa

Zyrtarët amerikanë dhe meksikanë thonë se kontrabandistët zakonisht përdorin kompani fantazmë dhe dokumente të falsifikuara të ngarkesave për të mbuluar gjurmët e tyre, dhe paguajnë ryshfete zyrtarëve të korruptuar të porteve dhe doganave për të futur dërgesat e tyre.

Ata gjithashtu shkarkojnë me nxitim në vende të rrezikshme, duke anashkaluar afro dy duzina terminale detare të Meksikës të krijuara për shkarkimin e sigurt të karburanteve, thonë autoritetet dhe ekspertët e industrisë. Kjo u lejon kontrabandistëve ta dërgojnë ngarkesën e paligjshme te klientët e tyre shpejt, me mbikëqyrje dhe rregullore minimale.

Nafta e kontrabanduar më pas shitet me ulje në tregun meksikan për mijëra pika nafte të paautorizuara, fabrika dhe miniera. Benzina e kontrabanduar shkon kryesisht në pikat e karburantit pa markë. Kartelet gjithashtu vjedhin karburant dhe naftë të papërpunuar drejtpërdrejt nga Pemex dhe shesin një pjesë të saj në Shtetet e Bashkuara, të ndihmuar nga importues të korruptuar që po ulin çmimet e prodhuesve amerikanë, thotë Departamenti i Thesarit i SHBA-së.

Flakë në një rafineri të gjigantit shtetëror të naftës Pemex të Meksikës pranë Portit të Tampico më 28 maj 2025. Kompania është një objektiv për kartelet që vjedhin karburant dhe naftë të papërpunuar

Pemex nuk iu përgjigj një kërkese për koment rreth humbjeve të lidhura me vjedhjen dhe kontrabandën e karburantit.

Edhe kompanitë e tjera të naftës po ndiejnë pasojat. Në maj, kompania shumëkombëshe britanike Shell zbuloi shitjen e biznesit të saj të karburantit me pakicë në Meksikë. Ai largim erdhi pjesërisht për shkak të vështirësive të konkurrencës me karburantin “narcos” më të lirë, thanë pesë burime të Shell për Reuters. Stacionet e benzinës blejnë karburant të kontrabanduar me një ulje prej 5% deri në 10% nën çmimin e importeve legjitime, sipas dy burimeve të njohura me tregtinë.

Shell nuk pranoi të komentojë mbi arsyet e shitjes.

Torm Agnes po transportonte naftë që e kishte marrë në Kanada kur filloi udhëtimin e saj drejt Meksikës, thanë shtatë burime të njohura me marrëveshjen për Reuters. Në kohën kur anija arriti në Ensenada, ngarkesa e saj ishte transformuar – të paktën në letër – në një produkt petrokimik të përdorur për prodhimin e lubrifikantëve industrialë, sipas dokumenteve të ngarkesës dhe regjistrave portualë të shqyrtuar nga agjencia e lajmeve.

Nëse ajo naftë, me vlerë rreth 12 milionë dollarë, do ishte deklaruar te autoritetet doganore, do t’i nënshtrohej pothuajse 7 milionë dollarëve taksë kur hynte në Meksikë, sipas një llogaritjeje të Reuters bazuar në vëllimin e naftës dhe normën e taksës në atë kohë. Petrokimikja, megjithatë, ishte e përjashtuar nga taksa.

Torm Agnes, me flamur danez, ishte një nga disa cisterna në vitet e fundit që transportuan karburant, por e deklaruan ngarkesën e tyre si lubrifikantë për të shmangur taksat dhe kontrollet doganore, sipas një përmbledhjeje të padatuar të skemës së dyshuar të kontrabandës nga forcat e sigurisë qeveritare të parë nga Reuters. Autenticiteti i dokumentit u konfirmua nga dy burime të sigurisë.

Qeveria e Meksikës nuk ka thënë se sa i ka kushtuar vendit kontrabanda e karburantit në të ardhura të humbura nga taksa IEPS, por burimi që ndihmonte thesarin të llogariste madhësinë e tregtisë së paligjshme tha se ishte gati 4 miliardë dollarë në vitin 2024. Partia opozitare PAN e ka vendosur këtë shifër edhe më lart – në rreth 10 miliardë dollarë – duke e quajtur atë “skema më e madhe e korrupsionit në historinë e Meksikës”.

As autoriteti tatimor i Meksikës dhe as agjencia e saj doganore nuk iu përgjigjën kërkesave për koment.

Faturë e Ikon Midstream e datës 28 Shkurt 2025, për ngarkesën në bordin e cisternës Torm Agnes. Dokumenti e liston dërgesën si një lubrifikant. Burime të njohura me transaksionin i thanë Reuters se anija transportonte naftë

Lidhja amerikane

Në qendër të asaj marrëveshjeje ishte një kompani amerikane: Ikon Midstream, një tregtar karburanti me bazë në Houston. Kompania bleu naftën kanadeze dhe dha me qira cisternën Torm Agnes për ta dorëzuar atë në Meksikë, sipas katër prej personave dhe dokumenteve të brendshme të Ikon Midstream të parë nga Reuters.

Përveç dërgesës në Ensenada, Ikon Midstream organizoi të paktën katër dërgesa të tjera detare të naftës në Meksikë këtë vit, zbuloi Reuters. Midis 8 janarit dhe 4 marsit, kompania përdori një cisternë tjetër nga e njëjta flotë – Torm Louise – në katër raste të ndryshme për të transportuar ngarkesë nga Teksasi në Portin e Tampico në Bregun e Gjirit të Meksikës, sipas të dhënave të gjurmimit të cisternave dhe kompanisë së transportit Torm, e cila menaxhon si Torm Agnes ashtu edhe Torm Louise.

Torm i tha Reuters se dy cisternat ishin ngarkuar me naftë. Ajo shtoi se Torm Louise në tri prej udhëtimeve të saj transportonte edhe naftë. Në Meksikë, kontrabandistët e përdorin shpesh këtë hidrokarbur shumë të ndezshëm për të prodhuar benzinë me cilësi të ulët.

Megjithatë, në deklaratat drejtuar doganave meksikane, Ikon Midstream tha se të pesë dërgesat ishin “aditivë për lubrifikantë” që nuk i nënshtroheshin taksës IEPS, sipas të dhënave të porteve meksikane të marra nga Reuters përmes kërkesave për liri informacioni.

Produkti që u deklarua në faturat e eksportit të SHBA-së për dy nga dërgesat e Torm Louise ishte gjithashtu lubrifikantë, sipas Kpler, një ofrues i të dhënave detare me bazë në Bruksel. Reuters është i pari që raporton se Ikon Midstream i etiketoi këto dërgesa nafte si lubrifikantë në deklaratat doganore të SHBA-së.

Kpler tha se nuk mund të ndante dokumentet burimore për shkak të marrëveshjeve të konfidencialitetit me ofruesit e të dhënave.

Mbrojtja e Kufirit dhe Doganave të SHBA-së (CBP), e cila ka kopje të këtyre dokumenteve, fillimisht refuzoi një kërkesë për liri informacioni të qershorit nga Reuters që kërkonte t’i merrte ato. Në tetor, CBP tha se informacioni i kërkuar nga Reuters ishte i disponueshëm në manifestet e ngarkesave me letër, të cilat do duhej të kërkoheshin personalisht në secilin port eksporti, një proces që agjencia e përshkroi si “që kërkon kohë” dhe i nënshtrohet vonesave të mëtejshme.

Torm në një email të 5 gushtit tha se nuk ishte përgjegjës dhe as i përfshirë në plotësimin e dokumentacionit doganor për dërgesat. Torm tha se të gjitha dokumentet që kishte marrë nga Ikon Midstream deklaronin në mënyrë të qëndrueshme se produktet që transportoheshin në cisternat e saj ishin “ULSD dhe/ose naftë.” ULSD është një akronim i industrisë për naftën me sulfur ultra të ulët. Torm nuk pranoi të ndajë me Reuters dokumentet që tha se kishte marrë nga Ikon Midstream, duke përmendur detyrimet kontraktuale.

“Bazuar në atë që ka dalë në dritë, ne kemi vendosur të mos angazhohemi në biznes të mëtejshëm me Ikon Midstream,” tha Torm pa dhënë detaje në një email të 27 gushtit drejtuar Reuters. Torm ndërpreu marrëdhëniet tregtare me Ikon Midstream në fillim të prillit dhe anuloi dy kontrata të ardhshme me kompaninë, tha një zëdhënës i Torm në një email pasues drejtuar agjencisë së lajmeve më 5 shtator.

Selia e Ikon Midstream në Houston, Teksas, më 14 Gusht 2025

Si pjesë e përpjekjeve të Reuters për të kërkuar koment nga Ikon Midstream, një reporter u ndal në selinë e kompanisë në Houston në gusht, por u kthye mbrapsht nga një person që tha se punonte për Ikon Midstream dhe dha vetëm emrin Daniel.

Kenagy, ashtu si shumë drejtues të përfshirë në tregtinë globale të naftës me vlerë mbi trilionë dollarë, projekton një imazh suksesi. Në fillim të këtij viti, ai bleu një rezidencë dhe terrene në Houston me vlerë më shumë se 6 milionë dollarë, tregojnë të dhënat lokale të pronës. Llogaria e tij e Instagram-it është e mbushur me imazhe të makinave sportive, motoçikletave ekzotike dhe avionëve privatë.

Ai dhe gruaja e tij, Janelle Alexis Flatt, u shfaqën në një episod të vitit 2022 të shfaqjes televizive të realitetit Beloë Deck Sailing Yacht, e cila kronikon jetën e anëtarëve të ekuipazhit në bordin e një anijeje luksoze dhe përvojat e tyre me mysafirët që e marrin atë me qira.

Flatt nuk iu përgjigj kërkesave për koment.

Rhett Kenagy, drejtor ekzekutiv i Ikon Midstream, shfaqur në një pamje nga një episod i vitit 2022 të Beloë Deck Sailing Yacht, një shfaqje televizive e realitetit që u shfaq premierë në rrjetin Bravo

Kenagy është gjithashtu një agjent i regjistruar për të paktën gjysmë duzine biznesesh që nuk janë më operative, duke përfshirë sipërmarrje në miniera, ndërtim dhe argëtim, tregojnë të dhënat e biznesit të Teksasit.

Në Meksikë, një kompani me bazë në Monterrey e quajtur Intanza ishte marrësja e ngarkesës së Torm Agnes, sipas regjistrave të porteve meksikane, si dhe një faturë për dërgesën e Torm Agnes e parë nga agjencia e lajmeve.

Autoritetet meksikane dyshojnë se Intanza është një kompani fasadë për Kartelin Jalisco të Gjeneratës së Re, sipas tre burimeve të sigurisë meksikane dhe një dokumenti të dytë të padatuar nga forcat e sigurisë qeveritare, i parë nga Reuters, që përshkruan lidhjet e kartelit me kontrabandën e karburantit.

Intanza nuk ka faqe interneti dhe as prani në rrjetet sociale që Reuters mundi të identifikonte. Një letër e dërguar nga Reuters në adresën e Monterreyt të listuar për Intanza në faturë nuk mund të dorëzohej sepse shërbimi i korrierit nuk mundi të gjente asnjë prani të kompanisë atje.

Emri i Intanza-s doli në sipërfaqe sërish pasi autoritetet meksikane kapën një cisternë tjetër, Challenge Procyon, më 21 mars në Portin e Tampico në shtetin Tamaulipas. Më 27 mars, Intanza paraqiti një kërkesë në një gjykatë të Tamaulipas duke i kërkuar një gjykatësi të lironte atë ngarkesë, të cilën e pretendoi se ishin lubrifikantë dhe se ishte sekuestruar gabimisht; gjykatësi e hodhi poshtë kërkesën e Intanza-s. Ministri i Sigurisë i Meksikës, Omar García Harfuch, në një postim në rrjetet sociale më 31 mars, tha se në bordin e Challenge Procyon ishin gjetur 10 milionë litra (rreth 63,000 fuçi) naftë.

Muajin e kaluar, García Harfuch e shpalli atë sekuestrim si “një nga më të mëdhatë në histori”, ndërsa njoftoi arrestimin e 14 personave, duke përfshirë drejtues biznesi, ish-zyrtarë doganorë, si dhe zyrtarë aktivë dhe në pension të marinës si pjesë e hetimeve për Challenge Procyon dhe kontrabandave të tjera të dyshuara të karburantit. Qeveria i identifikoi të ndaluarit vetëm me emrat e tyre, siç është zakon në Meksikë.

Marina e Meksikës dhe Zyra e Prokurorit të Përgjithshëm thanë se nuk mund të komentonin për hetimet në vazhdim. Ministria e Sigurisë nuk iu përgjigj një kërkese për koment.

Ramiro Rocha, i listuar si përfaqësues ligjor i Intanza-s në regjistrin zyrtar të kompanive të Meksikës, tha se ai nuk ka asnjë përfshirje me kompaninë dhe mund të ketë qenë viktimë e vjedhjes së identitetit.

Një kartel del det

Hajdutët e vegjël prej dekadash kanë vjedhur benzinë, naftë dhe naftë të papërpunuar nga Pemex. Me kalimin e kohës, ndërsa tregtia u rrit në shkallë dhe fitimprurëse, ajo tërhoqi përfshirjen e karteleve të Meksikës. Por Karteli Jalisco i Gjeneratës së Re e ka çuar skemën në një nivel të ri dhe është lideri i padiskutueshëm në kontrabandën e karburantit dhe naftës së papërpunuar, sipas burimeve meksikane dhe amerikane të sigurisë.

Karteli, territori i shtëpisë së të cilit është shteti qendror-perëndimor i Jalisco-s, është zgjeruar në të gjithë Meksikën. Autoritetet thonë se ai ka ndërtuar një operacion të frikshëm kontrabande në shtetin verior të Tamaulipas, pikërisht përtej kufirit të Teksasit. Që aty, thonë ata, dërgon naftë të papërpunuar të vjedhur meksikane në Shtetet e Bashkuara dhe sjell produkte të rafinuara të SHBA-së në Meksikë me kamionë, hekurudha dhe cisterna. Ata thanë se CJNG, siç njihet me inicialet e tij spanjolle, është i vetmi kartel që aktualisht përdor cisterna.

Autoritetet zbuluan kontrabandën me cisternë rreth vitit 2020, sipas një dokumenti të qeverisë meksikane të vitit 2021, i parë nga Reuters, që përshkruan hetimet fillestare për skemën, e cila në atë kohë nuk ia atribuonte këtë zhvillim një karteli specifik.

Kalim nga kamionët dhe trenat te cisternat reflekton një shkallë zgjuarsie biznesi dhe fuqi investimi që është në një ligë tjetër nga ajo që ka ardhur më parë, tha Marisol Ochoa, një eksperte për krimin e organizuar në Universitetin Ibero-Amerikan të Meksikës.

“Duhet të kesh një nivel të lartë sofistikimi dhe rrjete e lidhje të gjera në logjistikën operacionale,” tha ajo.

Që nga shtatori 2024, Zyra e Kontrollit të Aseteve të Huaja (OFAC) e Departamentit të Thesarit të SHBA-së ka lëshuar dy raunde sanksionesh kundër një duzine shtetasish meksikanë dhe afro 30 kompanive meksikane që dyshohet se lidhen me CJNG dhe operacionet e tij të vjedhjes dhe kontrabandës së karburantit.

Greg Gatjanis, një ish-zyrtar i lartë i OFAC, tha se ai ishte “i habitur nga sëra e kompanive” të lidhura me skemën e dyshuar. Sipërmarrjet përfshijnë pika karburanti, firma transporti, një kompani printimi 3D dhe një furrë buke, sipas OFAC.

Administrata Trump në shkurt caktoi disa kartele meksikane, përfshirë CJNG, si organizata terroriste të huaja. Kjo mobilizoi më shumë personel dhe burime për luftën kundër kartelit dhe e bëri më të lehtë për prokurorët amerikanë të ndjekin individët dhe kompanitë që bëjnë biznes me këto grupe.

Në maj, një baba dhe djalë nga Utah – James Lael Jensen dhe Maxwell Sterling Jensen – u akuzuan për komplot për kryerjen e pastrimit të parave dhe dhënien e mbështetjes materiale një organizate terroriste të huaj të caktuar. Autoritetet dyshojnë se Jensens punuan me CJNG për të kontrabanduar naftë të papërpunuar në SHBA.

Avokatët e James Jensen nuk iu përgjigjën një kërkese për koment. Robert Guerra, një avokat që përfaqëson Maxwell Jensen, nuk pranoi të komentonte.

“Duhet të kesh një nivel të lartë sofistikimi dhe rrjete e lidhje të gjera në logjistikën operacionale.” Marisol Ochoa, eksperte e krimit të organizuar në Universitetin Ibero-Amerikan të Meksikës, mbi kontrabandën e karburantit me cisternë.

Zyrtarët amerikanë u takuan gjithashtu me rafineritë në zonën e Houston këtë vit për të shpjeguar përfshirjen e krimit të organizuar meksikan në biznesin e karburantit dhe për të theksuar rëndësinë e njohjes së furnitorëve dhe klientëve të tyre, thanë tre burime të industrisë dhe një zyrtar amerikan. Ai zyrtar i tha Reuters se shkelësit e sanksioneve të SHBA-së lart e poshtë zinxhirit të furnizimit mund të përballen me ndëshkime civile dhe penale.

Kjo paraqet “një rrezik të jashtëzakonshëm biznesi” për aktorët amerikanë duke pasur parasysh suksesin e karteleve në përdorimin e kompanive fasadë dhe ndërmjetësve për të kryer punën e tyre të ndyrë, tha Gatjanis, ish-zyrtari i OFAC.

Në Meksikë, shkalla dhe sofistikimi në rritje i kontrabandës së karburantit kanë ngjallur akuza se politikanë të lartë janë të përfshirë.

Në fushatën presidenciale të vitit të kaluar, kandidatja e opozitës Xóchitl Gálvez akuzoi partinë në pushtet Morena për marrjen e fondeve nga Sergio Carmona, një biznesmen nga Tamaulipas i referuar nga shtypi meksikan si “Mbreti i Karburantit të Paligjshëm.” Carmona ishte një trafikant i madh i lidhur me Kartelin e Gjirit dhe Kartelin e Verilindjes, sipas raporteve të mediave meksikane. Ai u qëllua për vdekje në një berberhane në Meksikën veriore nga sulmues të panjohur në vitin 2021. Askush nuk është arrestuar për vrasjen e tij.

Carmona dyshohet se ndihmoi në financimin e fushatave zgjedhore të Morena-s, duke përfshirë atë të ish-presidentit Andrés Manuel López Obrador i cili fitoi postin më të lartë të Meksikës në vitin 2018, sipas dokumentit të dytë të padatuar nga forcat e sigurisë qeveritare të shqyrtuar nga Reuters.

As López Obrador dhe as Morena nuk iu përgjigjën kërkesave për koment.

Presidentja meksikane Claudia Sheinbaum, e partisë Morena, e ka bërë luftën kundër kontrabandës së karburantit dhe vjedhjes së naftës së papërpunuar një prioritet sigurie për administratën e saj.

“Ne nuk do mbrojmë askënd,” tha Sheinbaum në një konferencë shtypi të 8 korrikut kur u pyet për përfshirjen e dyshuar të politikanëve në tregtinë e paligjshme. Zyra e saj nuk iu përgjigj një liste të detajuar pyetjesh për këtë histori.

Që kur Sheinbaum mori detyrën në tetor 2024, autoritetet thonë se kanë sekuestruar rreth 500,000 fuçi karburant dhe naftë të papërpunuar gjoja të paligjshme, më shumë se sa kapi qeveria e mëparshme gjatë gjithë mandatit të saj gjashtëvjeçar. Kjo është një pikë në sasinë e madhe të karburantit të kontrabanduar që hyn në vend. Megjithatë, lufta po dëshmohet e rrezikshme.

Më 4 gusht, Ernesto Vázquez, prokuror federal për shtetin e Tamaulipas, u vra pasi SUV-i i tij i blinduar u godit nga një granatë në një rrugë të ngarkuar në qytetin Reynosa. Pamjet e transmetuara në televizionin kombëtar treguan se Vázquez i shpëtoi automjetit që digjej, por u qëllua nga një makinë aty pranë.

Në një deklaratë të ditës në vijim, Zyra e Prokurorit të Përgjithshëm tha se vrasja ka të ngjarë të ishte vepër e krimit të organizuar pasi qeveria në fund të korrikut sekuestroi më shumë se 1.8 milionë litra (rreth 11,300 fuçi) karburant të paligjshëm, kamionë, pompa dhe pajisje të tjera në Reynosa, pikërisht përtej kufirit nga McAllen, Teksas.

Një cisternë nafte është ankoruar në një terminal detar të Pemex në shtetin Tamaulipas të Meksikës më 28 Maj 2025

Gjurmë dokumentesh e shmangies së taksave

Tregtimi i naftës së papërpunuar dhe karburantit shpesh përfshin një zinxhir të ndërlikuar kujdestarie. Transaksionet mund të përfshijnë blerës, shitës dhe ndërmjetës të shumtë. Dokumentacioni i import-eksportit shpesh është i paplotë ose plotësisht i falsifikuar nga aktorë të këqij, u thanë Reuters ekspertët e tregtisë dhe zyrtarët e zbatimit të ligjit.

Torm Agnes filloi ngarkimin nga terminali detar Vancouver Wharves në Kanada më 2 Mars, sipas ofruesit të të dhënave detare Kpler. Cisterna mori rreth 120,000 fuçi ngarkesë, llogariti Kpler, bazuar në të dhënat e transmetuara nga cisterna. Shtatë burime të njohura me marrëveshjen konfirmuan se ajo ngarkoi naftë.

Kjo naftë erdhi nga Imperial Oil, një kompani kanadeze nafte që është në pronësi të shumicës nga ExxonMobil, sipas katër prej personave.

Imperial Oil nuk iu përgjigj një kërkese për koment. ExxonMobil nuk pranoi të komentonte.

Dokumentet e transportit të shqyrtuara nga Reuters tregonin një histori tjetër rreth asaj që ishte në anije. Një faturë e 28 shkurtit, që mbante logon dhe adresën e Ikon Midstream në Houston, pretendonte se ngarkesa ishte lubrifikantë, jo naftë, dhe se i ishte shitur Intanza-s. Vlera e deklaruar ishte 1.3 milionë dollarë, ose rreth një e dhjeta e vlerës së 120,000 fuçive naftë në atë kohë. Një manifest ngarkese i shqyrtuar nga Reuters tregoi po ashtu se ngarkesa ishte lubrifikantë e ngarkuar në Vancouver në Torm Agnes për dorëzim në Meksikë, me Ikon Midstream si dërgues dhe Intanza si marrës.

Meksika në vitet e fundit ka parë rritje të çrregullt të importeve të deklaruara të lubrifikantëve, një zhvillim që qeveria e ka lidhur me kontrabandën. Autoriteti tatimor i vendit në një dokument të vitit 2022 tha se këto produkte “përdoren si një mjet për evazion fiskal” sepse ato nuk i nënshtrohen taksës IEPS (Import-Export Processing Services).

Kërkesa në Meksikë për të ashtuquajturat lubrifikantë vaj bazë është një sasi modeste prej 1 milion tonelatash në vit, sipas Michael Connolly, kreu i analizave të rafinimit dhe vajrave bazë në ofruesin e informacionit të mallrave ICIS. Megjithatë, të dhënat zyrtare të tregtisë së SHBA-së tregojnë se vendi eksportoi deri në 3.5 milionë tonë në Meksikë vitin e kaluar, një shifër që Connolly thotë se nuk përputhet.

“Ekziston një nivel dukshëm më i lartë i importeve që po hyjnë atje sesa ajo që do prisnim,” tha ai.

Vetëm Ikon Midstream deklaroi se kishte transportuar lubrifikantë nga SHBA në Meksikë 149 herë midis 11 tetorit 2019 dhe 4 majit 2025, me 67 nga ato ngarkesa që erdhën nëpërmjet cisternave, sipas të dhënave tregtare të përpiluara për Reuters nga kompania e teknologjisë së tregtisë Altana.

Intanza, klienti meksikan për ngarkesën e Torm Agnes, ka një sërë objektivash biznesi, duke filluar nga prodhimi i pijeve alkoolike deri te kërkimi shkencor, sipas regjistrit të kompanive të Meksikës.

Adresa e saj në Monterrey, sipas faturës së transportit, është një njësi në një kompleks apartamentesh rezidenciale dykatëshe pranë një qendre kujdesi ditor. Kur një reporter i Reuters vizitoi adresën, ata nuk panë asnjë shenjë për Intanza-n.

Rocha, përfaqësuesi i listuar i Intanza-s, jeton në një lagje të klasës punëtore rreth 40 kilometra jashtë qytetit, sipas adresës së tij në dosje në regjistër.

Rocha me flokë gri u bë i famshëm në internet vitet e fundit duke postuar video ku ai flinte në vende të rastësishme. Tifozët e thërrisnin Rocha-n e shkurtër dhe të mbushur “Don Pug.” Popullariteti i tij u rrit sërish në shkurt kur në rrjetet sociale ai mohoi raportimet e shtypit se kishte vdekur nga një atak në zemër gjatë një kërcimi që i kishte bërë një balerinë në një klub striptizmi në Monterrey.

Rocha i tha Reuters se punon si roje sigurie, nuk ka asgjë të përbashkët me Intanza-n dhe se të dhënat e listuara për të në regjistër, duke përfshirë adresën dhe tre format e identifikimit, mund të jenë vjedhur.

Operacion i qetë para stuhisë

Në pasditen e 8 marsit, Torm Agnes hyri në Portin Ensenada. Brenda orësh, radha e kamionëve që transportonin karburant shtrihej në gjatësinë e bankinës dhe jashtë terminalit, tha dëshmitari okular i operacionit.

Disa nga këto automjete mbanin logon e një kompanie transporti me kamionë të quajtur Mefra Fletes, sipas dëshmitarit okular dhe një fotografie të skenës të shqyrtuar nga Reuters.

Foto e Ramiro Rocha-s, e postuar në Facebook më 22 shkurt 2020. Rocha është i listuar si përfaqësues i Intanza-s në regjistrin zyrtar të kompanive të Meksikës. Rocha i tha Reuters se punon si roje sigurie dhe nuk është i lidhur me Intanza-n

Ikon Midstream dhe Mefra Fletes kanë punuar së bashku për transferimin e karburantit nga cisterna në kamionë në të paktën tri porte të ndryshme meksikane vitet e fundit, thanë dy burime të njohura me operacionet. Punonjësi në selinë e Ikon Midstream në Houston në gusht, i cili u identifikua si Daniel, i tha një reporteri të Reuters se ai më parë kishte punuar me Mefra Fletes në Meksikë.

Mefra Fletes u inkorporua në vitin 2015 në Guadalajara, kryeqyteti i shtetit Jalisco, dhe është e fokusuar në transportin e produkteve të naftës, sipas regjistrit të kompanive të Meksikës. Nuk kishte adresë apo informacione kontakti në regjistër për kompaninë apo për Roberto Blanco, i cili është i listuar si pronar. Reuters nuk mundi të gjente asnjë faqe interneti apo prani në rrjetet sociale për Mefra Fletes.

Reuters nuk mori përgjigje për një letër të dërguar me korrier me pyetje të detajuara për Blanco-n në një adresë në Jalisco për Mefra Fletes. Reporterët nuk arritën të gjenin përfaqësuesin ligjor të kompanisë, Mario Castro.

Torm Agnes shkarkoi pjesën më të madhe të ngarkesës së saj, por jo të gjithën, në Ensenada. Që aty, cisterna u drejtua për në Portin e Guaymas në Gjirin e Kalifornisë dhe përsëri shkarkoi direkt në kamionët e karburantit duke filluar më 20 mars, sipas fotografive dhe videove të operacionit të shqyrtuara nga Reuters. Disa nga ato automjete mbanin logon e Mefra Fletes, tregonin imazhet.

Por Torm Agnes arriti të shkarkonte vetëm rreth gjysmën e ngarkesës që kishte planifikuar të shkarkonte atje, sipas emaileve të brendshme të portit të parë nga Reuters. Në vend të kësaj, ajo u largua nga Guaymas papritur të nesërmen, sipas të dhënave të gjurmimit të cisternave dhe tre personave të njohur me situatën. Punëtorët që ndihmonin në shkarkimin e naftës i paketuan shpejt pajisjet e tyre dhe kamionët e karburantit u larguan me shpejtësi nga porti, thanë burimet.

Eksodi shkaktoi bujë në nivel lokal. Fotot dhe videot e shpërndara në rrjetet sociale treguan një duzinë rezervuarë karburanti të shkëputur nga kamionët që i kishin sjellë dhe të braktisur në parkingje aty pranë dhe përgjatë rrugës.

Burimet e sigurisë i thanë Reuters se dyshojnë se Torm Agnes u largua pasi u përhap lajmi në Portin e Guaymas se autoritetet meksikane po sekuestronin një cisternë tjetër, Challenge Procyon, po atë ditë, 21 mars, në Portin e Tampico.

Torm nuk komentoi për arsyen e largimit të nxituar të Torm Agnes. Porti i Guaymas nuk iu përgjigj një kërkese për koment.

Më 28 mars, autoritetet meksikane në një njoftim për shtyp njoftuan se kishin sekuestruar rreth 50,000 fuçi produkte nafte të ruajtura në mënyrë të çrregullt në rreth 100 kontejnerë në një parcelë në qytetin El Sauzal, rreth 10 kilometra në veri të Portit të Ensenada. Forcat e sigurisë gjithashtu sekuestruan pajisje dhe kamionë karburanti. Pamjet video nga bastisja të transmetuara nga mediat meksikane tregonin kamionë të Mefra Fletes.

Produktet e naftës të sekuestruara ka të ngjarë të vinin nga Porti i Ensenada dhe të kishin mbërritur me cisternë, sipas një përmbledhjeje të padatuar të rastit nga forcat e sigurisë meksikane e parë nga Reuters. Dokumenti nuk e përmendi Torm Agnes, por dy burime meksikane të sigurisë konfirmuan se aktiviteti i cisternës në Ensenada është nën hetim.

Anuar González, një ish-përfaqësues ligjor për Mefra Fletes, u kap në gusht. Një urdhër arresti është lëshuar për Blanco, pronarin me shumicë të kompanisë. Të dy dyshohen për përfshirje në tregtinë e paligjshme të karburantit, sipas një prej burimeve të sigurisë meksikane dhe raporteve të shtypit.

Reuters nuk mundi të përcaktojë nëse González ka një avokat. Blanco mbetet në arrati.

Imazh Satelitor i Cisternës Torm Agnes e Ankoruar në Portin e Ensenada më 10 Mars 2025

Imazh Satelitor i Cisternës Torm Agnes e Ankoruar në Portin e Guaymas më 21 Mars 2025

VINI RE: Ky material është pronësi intelektuale e Reuters

Përgatiti për Hashtag.al, Klodian Manjani