
Izraeli ka nisur zyrtarisht fazën e parë të projektit të metrosë në Tel Aviv, një nga nismat më të mëdha infrastrukturore në historinë e vendit, me vlerë rreth 65 miliardë shekelë (17 miliardë dollarë), përcjell YNetNews.
Sipas njoftimit të NTA Metropolitan Mass Transit System dhe Ministrisë së Transportit, është hapur faza e para-kualifikimit (PQ) për kompanitë izraelite dhe ndërkombëtare që do të garojnë në tenderat e ndërtimit, të cilët pritet të hapen në fund të vitit 2026.
Faza e parë përfshin ndërtimin e 78 kilometrave tunel të dyfishtë dhe 59 stacioneve nëntokësore, që do të formojnë unazën e brendshme të tre linjave të planifikuara të metrosë. Projekti parashikohet të ketë ndikimin më të madh ekonomik dhe transportues në vend.
Çdo kompani pjesëmarrëse duhet të plotësojë kritere të rrepta mbi eksperiencën teknike, fuqinë financiare dhe aftësinë për zbatim, ndërsa respektimi i afateve, sigurisë dhe cilësisë është vendosur si kusht i panegociueshëm.
Në ndërtim do të përdoren 20 makina shpuese (TBM) dhe mbi 1.25 milion segmente betoni, ndërsa rreth 16,000 punëtorë, përfshirë ekspertë ndërkombëtarë, do të angazhohen në projekt.
Megjithatë, projekti përballet me sfida gjeopolitike dhe logjistike. Disa kompani ndërkombëtare janë shprehur hezituese për shkak të pasigurisë në rajon dhe rrezikut të bojkotit në tregje të tjera. Një pikë tjetër e paqartë mbetet nëse kompanitë kineze do të lejohen të marrin pjesë, për shkak të tensioneve SHBA–Izrael mbi përfshirjen kineze në infrastrukturë strategjike.
Kryetari i Autoritetit të Metrosë së Izraelit, Uzi Yitzhaki, dha dorëheqjen muajin e kaluar pas vetëm pesë muajsh në detyrë, duke lënë bosh një post kyç për koordinimin ndërinstitucional.
Projekti pritet të përfundojë mes viteve 2037 dhe 2040, ndërsa rreth 10 kompani do të ndajnë përgjegjësinë për pjesë të ndryshme të punimeve.
Ministrja e Transportit, Miri Regev, e quajti nisjen e projektit “një moment historik për shtetin e Izraelit”, ndërsa theksoi se “metronë e Tel Avivit e shohim si një sfidë të madhe dhe një mundësi të jashtëzakonshme për zhvillim e investim.”
Kryetarja e NTA, Yodfat Afek Arazi, tha se metroja “do ta transformojë të ardhmen e Izraelit”, ndërsa drejtori ekzekutiv Itamar Ben Meir e përshkroi projektin si “shumë më tepër se një projekt transporti — një motor social dhe ekonomik që do të çojë përpara rritjen e vendit.”
Në përfundim, rrjeti i metrosë së Tel Avivit do të shtrihet në 300 kilometra me 109 stacione nëntokësore, duke lidhur 24 bashki në qendër të Izraelit dhe duke transportuar mbi 600 milionë pasagjerë në vit — një zhvillim që pritet t’i kursejë ekonomisë izraelite rreth 34 miliardë shekelë (9 miliardë dollarë) çdo vit.